Βραχύχρονα Προγράμματα για μαθητές Δημοτικού για το σχολικό έτος 2018-2019
Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2018
Και για την φετινή σχολική χρονιά 2018-2019, το Κέντρο μας σχεδίασε Βραχύχρονα Προγράμματα για τους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων, τα οποία είναι......
1) “Διαδίκτυο, αυτός ο … άγνωστος φίλος μας”
♦ Ασφαλής χρήση του Διαδικτύου
…μέσα κοινωνικής δικτύωσης
…συνομιλία με αγνώστους
…αξιοπιστία πληροφοριών
…παιχνίδια
♦ Διαδικτυακός εκφοβισμός
♦ Υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο
για τους μαθητές των Ε’ & ΣΤ τάξεων
► Διάρκεια: 3 συναντήσεις
► Βιωματικός τρόπος προσέγγισης
__________________________________________________
2) “Τα μαγικά φίλτρα στη ζωή μας”
♦ Μορφές εξάρτησης (ουσίες, αλκοόλ, τυχερά Παιχνίδια,
διαδίκτυο, κάπνισμα)
♦ Αίτια υιοθέτησης εξαρτητικών συμπεριφορών
♦ Υγιείς τρόποι αντιμετώπισης προβλημάτων και λήψης
απόφασης
για τους μαθητές των Δ’ , Ε΄& ΣΤ’ τάξεων
► Διάρκεια: 2 συναντήσεις
► Βιωματικός τρόπος προσέγγισης
__________________________________________________
3) “Ένα σχολείο ελεύθερο καπνού”
♦ Αλλαγή κανονιστικών αντιλήψεων και διαμόρφωση
στάσεων και γνώσεων
♦ Ενίσχυση της κριτικής σκέψης απέναντι στις κοινωνικές
επιρροές – αντίσταση στην πίεση των συνομηλίκων
♦ Ανάπτυξη μιας στάσης φροντίδας, αυτοαποδοχής και
εκτίμησης του εαυτού και των άλλων
♦ Επεξεργασία κινήτρων και επιλογών σε ατομικό επίπεδο
σχετικά με την έναρξη ή μη του καπνίσματος
♦ Διαμόρφωση μιας πολιτικής πρόληψης του καπνίσματος
στο σχολείο
για τους μαθητές των Δ’ Ε’ & ΣΤ’ τάξεων
► Διάρκεια: 2 συναντήσεις
► Βιωματικός τρόπος προσέγγισης
__________________________________________________
4) “Ξέρω ποιος είμαι… ξέρω τι νιώθω… είμαι εγώ”
♦ Αποδοχή της διαφορετικότητας και ανάδειξη της
σημασίας της μοναδικότητας του καθενός
♦ Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης
♦ Αναγνώριση και έκφραση των συναισθημάτων
♦ Τρόποι διαχείρισης δύσκολων συναισθημάτων
♦ Μαθαίνω να αγαπώ και να σέβομαι τον εαυτό μου
για τους μαθητές των Α΄,Β΄& Γ’ τάξεων
► Διάρκεια: 3 συναντήσεις
► Βιωματικός τρόπος προσέγγισης
___________________________________________________
5) ”Ένα βήμα… πριν το Γυμνάσιο”
♦ Έκφραση σκέψεων, ανησυχιών και συναισθημάτων
σχετικά με το μεγάλωμά τους και τη μετάβαση στο γυμνάσιο
♦ Καλλιέργεια δεξιοτήτων προστασίας εαυτού
♦ Εκμάθηση χρήσιμων και έγκυρων γνώσεων και
πληροφοριών
♦ Υποστήριξη των παιδιών κατά τη διαδικασία αποχαιρετισμού
του Δημοτικού
για τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης
► Διάρκεια: 3 συναντήσεις
► Βιωματικός τρόπος προσέγγισης
► Η 2η συνάντηση του προγράμματος
πραγματοποιείται στο χώρο του Γυμνασίου
( στο πλησιέστερο ή σε αυτό που θα φοιτήσει
η πλειοψηφία των μαθητών)
_________________________________________________
! Τα προγράμματα εφαρμόζονται ανά μαθητικό τμήμα
! Η κάθε συνάντηση έχει διάρκεια ένα μαθητικό 2ωρο